E-LEARNING TÁJÉKOZTATÓ


NKH főosztályvezetői és tanulói nyilatkozat az E-learning oktatásról

Tanulói vélemény

Mi az e-learning?

Néhány éve a hazai járművezető képzésben is megjelent egy dinamikusan fejlődő, igazi XXI. századi oktatási módszer, az e-learning. De mi is az az e-learning? Mitől más, mitől több mint egy e-könyv, vagy egy gondosan megtervezett tantermi előadás otthon is lejátszható videó változata? Mit jelent az e-oktatásban, e-tanulásban az aprócska e betű? Elektronikus? Előremutató? Egyszerű? Eredményes? Emberközpontú? Erőskezű? Vagy ezek mind egyszerre?

Az e-learning a legfejlettebb informatikai és oktatás-módszertani technológiák hatékony alkalmazása a távoktatási folyamatban, a legmodernebb eszköze annak, hogy hatékonyan és szabadon lehessen tanulni a számítógépen. Hatékonyságának és a számítástechnikai infrastruktúra gyors fejlődésének köszönhetően alkalmazása világszerte dinamikusan növekszik és egyre inkább általánosan alkalmazott és kifejezetten eredményes képzési formává válik, elsősorban a felsőoktatás, a felnőttoktatás és a vállalati képzések területén.

Az e-learning képzések elektronikus úton közvetítik a tartalmakat, amelyekhez interneten keresztül lehet hozzáférni. A tananyagok a szöveges információk mellett multimédia-elemek, interaktív animációk, szituációs gyakorlatok alkalmazásával teszik könnyen befogadhatóvá és hatékonyan elsajátíthatóvá az ismereteket. Az igazi e-learning tananyagok egyik legfontosabb ismérve a folyamatos interakció, amely egyrészt „ébren tartja” a tanuló figyelmét, másrészt lehetővé teszi az előrehaladás fokának, illetve a tananyag elsajátításának mérését, regisztrálását. Így tehát sokkal többről van szó, mint egyszerűen elektronikus úton, illetve interneten megvalósuló információátadásról. Az e-learning tananyag gyorsan tudja követni az ismeretanyag (például a KRESZ) aktuális változásait is, illetve gond nélkül megvalósítható a folyamatos fejlesztése, bővítése, tökéletesítése is.

Az e-learning oktatáshoz tananyagra és keretrendszerre van szükség. A keretrendszer azonosítja a tanulót (biztonságos belépés egyedi kóddal), tárolja a tananyagban történő előrehaladást és az elvégzett tesztek eredményeit. Számon tartja a tananyagrészek elvégzésének sorrendjét, ellenőrzi az előrehaladás feltételeit (pl. az egyik fejezetről csak sikeres teszt esetén lehet továbblépni a következő fejezetre) és összehasonlítja a tanulásra fordított, illetve fordítható időt is.

Mi szükséges hozzá?

Ha ezt olvassa, gyakorlatilag már minden adott a tananyag használatához, ugyanis a tanuláshoz csak egy számítógép és egy internetes böngésző szükséges. A tananyagok és a keretrendszer az e-learning szolgáltatónál vannak telepítve. Ezek interneten keresztül érhetőek el, így nincs szükség sem speciális szoftverek telepítésére, sem mély informatikai ismeretekre a tanuláshoz.

Az e-learning előnyei

A tanuló bárhol és bármikor hozzáfér a tananyaghoz, jogosultság esetén csak számítógép és internetelérés kérdése az egész. Nem kell órákat utaznia a tanfolyam helyszínére, ezzel időt és energiát takarít meg, sőt, akár külföldről is tanulhat. A saját ritmusában haladhat, mégis szabályozott az előrehaladása. Annyit tanul, amennyi időt éppen rá tud szánni. Az interaktív tartalom, az érdekes és életszerű példák könnyen érthetővé és megjegyezhetővé teszik a tananyagot. Rendszeresen ellenőrizheti a tudását, hogy lássa, hol tart, és mennyi felkészülésre van még szüksége a sikeres vizsgához. Fontos, hogy az előrehaladást, a tananyagrészek teljesítését, a tesztek eredményességét nem csak a tanuló, de az „iskola”, vagyis a tananyag rendelkezésre bocsátója is látja. Az e-learning tehát olyan távoktatást valósít meg, amely egyszerre nyújt maximális szabadságot és rugalmasságot a tanulónak és naprakész, objektív ellenőrzési lehetőséget a képző szervezetnek.

 PRÓBÁLD KI AZ OKTATÓ RENDSZER DEMÓ VERZIÓJÁT!

Kattints a kategóriára!

am_kat

b_kat

BE kombinált kategória

c_kat

CE kombinált kategória

d_kat

gki